Zadania pedagoga i psychologa szkolnego

„Działanie nie zawsze przynosi szczęście,

ale nie ma szczęścia bez działania.”

Benjamin Disraeli
 

Do zadań pedagoga należy:

  1. rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych;
  2. określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno –pedagogicznej;
  3. organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno –pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
  4. podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktyki w  stosunku do uczniów z udziałem rodziców i wychowawców;
  5. działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
  6. prowadzenie warsztatów dla rodziców oraz udzielanie im indywidualnych porad w zakresie wychowania.
  7. wspomaganie i pomoc nauczycielom w realizacji programu wychowawczego i profilaktyki;
  8. udział w opracowywaniu programów profilaktycznych;
  9. prowadzenie odpowiedniej dokumentacji pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Do zadań psychologa należy:

  1. przeprowadzanie badań i działań diagnostycznych dotyczących uczniów, w tym diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia;
  2. diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju dziecka, określenia form pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec ucznia, rodziców i nauczycieli;
  3. organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  4. współorganizowanie i udział w warsztatach dla rodziców;
  5. konsultowanie zgłaszanych problemów i udzielanie wskazań wychowawczych;
  6. prowadzenie zajęć terapeutycznych z uczniami, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami;
  7. opiniowanie na użytek władz oświatowych, zdrowia i sprawiedliwości sytuacji podopiecznych uczniów, po otrzymaniu pisemnego wniosku od tych instytucji
  8. wspieranie wychowawców klas w działaniach wynikających z programów wychowawczego i profilaktyki;
  9. prowadzenie odpowiedniej dokumentacji pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami.
Wednesday the 30th. Copyright © 2011-2017 ZSP Bytów